Att få ett Godkänt.

Igår kväll utvecklades till en ineffektiv men trevlig kväll. Mail på FC (ni vet det där klassiskt hårda plinget) vid kl 18:30. I detta mail stod det att tentaresultaten kommit upp på universitet. Nyfiken som man är visste jag att det skulle bli svårt att hålla sig till imorgon så 10 minuter senare satt jag på cykeln. Jag hade Godkänt och låg exakt mellan G och VG samt exakt i mitten av klassen. Var 6 st som lyckades få VG och lika många som hade U.

Jag kan nog ärligt säga att jag aldrig varit så glad över ett G. Nationalekonomi = Matte = Inte alls min grej. På gymnasiet betydde ett G ofta ett misslyckande, i alla fall om man såg till sina egna krav på sig själv.

Denna dag, ganska många år senare kändes ett G ungefär som första snön, en förälskelse eller ett mål.

Tilläggas bör att jag också lagt ner kaninen efter att Susanne fått 7539 miljarder och Richard 2,5 miljarder, kan dock hända att jag tar upp det när ni minst anar! Nu lägger jag istället energi på min tegelsten (640 sidor om statskick och politik) samt utvecklande spel på nätet.

Kommentarer
Postat av: Carro

Hej! Är allt bra hos dig? Här är de fint, lite trött bara! Kul att höra av dig! :) Kram

2007-11-22 @ 19:14:09
Postat av: Jim

Men Emil du som aldrig brukar vara nyfiken annars XD

2007-11-22 @ 23:53:37
URL: http://tzanek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0