Systeryster.

Blev så att jag börjar skriva på detta bra mycket senare jag tänkt mig, men ett löfte är ett löfte (även om det var till bloggen). Har haft en riktigt bra helg med syster som kom hit på fredag afton. Vi började med att ta det lugnt innan en taco och pizzabuffé på Ålidhem. Förfest och utgång på Origo, riktigt kul hade vi! Avslutade kvällen med Choritzo hemma i soffan.

image29

Anders och jag, mätta som få.

image22

Syster och Madde - Middag på det extremt "lyxiga" krogen krogen, buffén var riktigt bra.

image23

Linda, Susanna, Lovisa (S kompis) och syster ute på Origo.


Lördagen tog vi det lugnt på dagen innan det var dags för Halloweenfest på kvällen. Detta var den fest som vi blivit halvtvingade att anordna men gjort det bästa av. Hade planerat lite tävlingar studentföreningarna emellan samt pris för bästa utstyrsel som vanns av en kille som var utklädd till "Duff-man". Efter halloweenfesten som också var vår förfest hade de flesta i vårt gäng kommit igång, Jenny försökte åka kundvagn (de finns tamefan överallt på Ålidhem), Linda och Syster lekte lumpen och jag + Madde (Lindas kompis hemifrån) skrattade mest. Väl ute på Origo hade de ett liveband som spelade alla de där bra låtarna. Per och Lisa vet vilka jag menar, dvs alla låtar som folk är sjuuukt less på men inte jag, för jag saknar den nerven. Kvällen var om möjligt än mer lyckad än fredagen.

image24

Syrran, Jenny, jag och Linda med alla våra "halvhjärtade" utklädnader, jag skulle behöva en cool two-face mask eller något! Början på kvällen . . . !!!

image25

Jag med dubbel fångst i vagnen, kan säga att det var ganska svårkört i det moddiga föret, denna lilla tur avslutades med...

image26

Ett tappert försök från Jenny att åka i kundvagnen - style "som man gjorde när man var liten".

image27

Syster uppe på "F:et" utanför Origo under hon och Lindas små "lumpenäventyr".

image28

Ett lite trött tjejgäng samlar krafter för att gå hem, kunde nog behövas efter en rätt tuff kväll.

Söndag tog vi en ganska lugn dag fram till att vi gick ned på stan med Jenny och Linda för en god bakispizza. Vi gick sedan på bio och kollade på "The heartbreak kid" med Ben Stiller som kan förklaras med 2 ord - "Ben Stiller". Bonuspoäng till Polarfärskt som stod och delade ut färskt bröd till alla på vägen ut.

Efter en extremt härlig helg med syster så har jag vilat ut en natt och idag ägnat mig åt att städa bort röran här på rummet. Vill tacka syster för en superhärlig helg, du är välkommen när du vill! Svårt att veta när vi umgicks så pass mycket senast, måste nästan vara i Thailand 2004 och då var det inte riktigt samma grej! Inga överraskningar dock, min bild som jag hade av syster innan helgen kvarstår! Tre beskrivande ord är Glad, Social och en ANING förvirrad (precis som bror). Ett bra exempel är när vi under fredagen skulle cykla till buffén. I sista stund hade hon tagit med sig sina vantar men när vi väl satt på cyklarna låg de i väskan - Ojdå, men det är sånt som kan hända den bästa eller hur Anna ?

Avslutar med en flashig bild som sammanfattar helgen bra:

image30

Imorgon blir det ny kamera, varför det inte blev idag kan vi ta imorgon.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Den där svartvita stilen får du köra med nån gång på dans! Det vore tufft :P Ingen tvekan om att folk skulle hitta igen dig iallafall..

2007-11-13 @ 08:04:04
Postat av: Emil

Det är ju ursprungligen en tävlingsdress från Hallowwenbuggen ;)

2007-11-13 @ 10:57:23
Postat av: Richard

Haha fan va mycke snö ni har=)

2007-11-13 @ 11:36:16
Postat av: Syster

Jag har världen bästa broooder :D
tack för en super helg!! Klart jag kommer igen ;)

2007-11-13 @ 13:44:06
Postat av: Linnea

Jasså? :) Ja du ser där.. Ha den på fredag! :D

2007-11-13 @ 16:50:32
Postat av: Caroline

Ja, visst är Bullerbyn fin :) Då ses vi nästa helg :)

2007-11-14 @ 17:45:05
Postat av: Lisa

Julen blir att fira dubbelt; först med mamma sen med pappa. Sweet :) Nyår vet jag inte. Har du nåt på gång?

2007-11-15 @ 14:38:39
URL: http://flupp.blogg.se
Postat av: Jim

Ohh köpa ny kamera emil.. du vet vad det betyder. ring jag när du ska komma bort från studentlivet å njuta av tystheten i tjärn.

Du har smittat mig.. Har nästan skaffat en blogg själv nu.

2007-11-16 @ 17:54:15
URL: http://tzanek.blogg.se/
Postat av: Caroline

Mycket bra timing :)
Skulle du inte komma hem i helgen :P Kram

2007-11-18 @ 19:55:11
URL: http://ahlbackcaroline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0