Till alla med körkort som känner sig träffade.

Jag blir sällan arg, inte särskilt upprörd heller och trafiken är inget undantag. Det finns dock ett tillfälle då jag känner adrenalinet och hatet börjar pumpa. Det sticker till i kroppen och för en tusendelssekund är jag beredd att strypa min medtrafikant (tur att de sitter i en annan bil). Vad är det då som ligger bakom detta kompakta hat?

Jo det är en förseelse som de flesta av er upplever dagligen och kanske inte ens lägger märke till.

Dagens I-landsproblem är bilister som inte klarar av den enkla handrörelsen att blinka när man kör ut ur en rondell. Att vara tvungen att sakta in, ibland nästan stanna med insikten att det kommer en bil är helt okej. Men att se bilen ifråga istället för att fortsätta i rondellen svänga ut tidigare utan att blinka gör mig ARG!

Vill egentligen inte generalisera men jag tror inte det är vi 80-talister som ligger bakom denna avsaknad av "blinknerven".

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag har hört, från oroväckande många håll, att folk tror att man inte ska blinka in/i/ur rondeller överhuvudtaget. Men jag och Bob, vi blinkade allt vad vi bara kunde. Och Bob är sanningen. Bob är Gud. Amen.

2008-04-29 @ 20:22:05
URL: http://flupp.blogg.se
Postat av: Caroline

Ja, visst är det ett bra kort? :) Hörde du var bäst igår på springningen :) Vad händer för dig ikväll då? Kram

2008-04-30 @ 11:17:05
URL: http://ahlbackcaroline.blogg.se
Postat av: Carro

Ja om det går så är jag villig att prova! Man blir så sjukt trött och och uttråkad av att vara förkyld. Annars då? Allt bra? Kraaam

2008-05-03 @ 21:39:48
URL: http://thisiscarro.blogg.se
Postat av: Moa

jag håller med dig! Det var det första jag snappade upp under mina körlektioner, hur man beter sig i en rondell! Det är annars rätt stor chans att det blir missförstånd, och missförstånd i en rondell är inte direkt optimalt. Man kan lätt bli lite stressad. jag tycker att vägverket ska göra en informationsfilm om rondeller och skicka ut den till samtliga bilister! Eller ska vi göra en? :)

2008-06-25 @ 23:53:11
URL: http://moawestermark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0