"Godismonstret" Olsson - A tribute to "Frida".

Detta inlägg skrevs till största del igår men blogg.se var inte på hugget om man säger så.

Igår satt jag 11 timmar i Röda rummet med Economic Geography och Båt(jäveln) i parken med sällskap av Jens och Pernilla. Kortfattat kan jag säga att sällskapet var roligare än litteraturen !! Röda rummet är dock ett bra ställe för där finns ett ex av all kurslitteratur, då slipper man köpa böcker som Economic Geography vilken kostar 500-lappen på nätet. Inte för att det är något fel på boken men den är 10 år gammal.

Nej, för att ni läsare inte ska somna tänkte jag skriva ett inlägg i kategorin "människor i mitt liv".. Dessa inlägg kommer spontant då och då, idag har turen kommit till..


*trumvirvel*


Linda Marie Olsson

Sedan jag flyttade ner till Umeå är det två st som fått umgås med mig mer än andra, den ena är just Linda och den andra är Jenny (som det aldrig skulle falla mig in att skriva ett inlägg om förrän årets elitseriehockey är avslutad !)

Jag tycker alltid det är intressant att se hur man börjar umgås med personer i sin omgivning, med mina vänner Linda och Jenny var det slumpen som gjorde att vi tre blev de tre musketörerna. Vi var med på samma nollning men första helgen passerade utan att egentligen prata med varandra särskilt mycket men på måndagen hamnade vi i samma klass också och för att använda en gammal klyscha:


"på den vägen är det..."


Mitt första minne av Linda är från första kvällen då jag ville kalla henne för Frida, mitt andra minne av Linda är från andra kvällen då jag också ville kalla henne för Frida. Kort sagt ser Linda ut som en Frida och borde blivit döpt därefter, detta har sedemera utvecklats till ett litet internskämt. Lite tur att hon inte heter Frida också då det i hennes kompisgäng hemma redan finns 3 st Stina och 2 st Frida.

Vid första samtalet sa Linda kom från Hälsingland och inte Ljusdal, jag tänkte då tyst för mig själv att jag har bättre koll på vart Ljusdal ligger än Hälsingland. Det kanske bara är jag som har en snevriden geografisyn ? (Lär visa sig på fredagens tenta). När man kommer från Ljusdal kommer man i mina ögon från "Bandyland".*

Bandy är sporten där det är otroligt många skridskobeklädda människor på en sinnesjukt stor plan, denna folksamling ska jaga en väldigt lite orange boll. Mina erfarenheter av sporten kan förklaras och begränsas med det faktum att 1 (av totalt 2) bandymål som varit i Skellefteå kommuns ägor står på vår gård i Tjärn där det agerar fotbollsmål.

Tillbaka till huvudämnet, Linda. Hon är en person som är omöjlig att tycka illa om, alltid glad och varm förutom då hon är hungrig - då är det bara att passa sig för både Linda och Jenny som båda har ett hemskt "jag-är-hungrig-humör" - detta kan jag med egen erfarenhet rapportera till samtliga läsare. Jag uppskattar Linda väldigt mycket för hennes ärlighet och hennes känsla för att berätta saker. Denna berättaregenskap används flitigt, jag och Jenny känner garanterat Madde, Nyberg, Snorre, Hutten, Sundell, Joelsson, Johanna, Malin mfl minst lika bra som de känner sig själva.

Några roliga minnen med Linda (L): När L stal min kork till den legendariska festisvattenflaskan och jag stal tillbaka den stealthmode. När L och syster skulle cykla på fyllan. Kortet på L med Jellyshots och diskmedel från en galen klassfest, debatter med L om att man inte kan vara snäll "på" någon samt "pannkakor kontra plättar"-debatten, spelkvällar där L suckat när hon hamnat på mitt lag och vi ändå vunnit över de andra (min delfin i pictionary är minst sagt en klassiker), alla söndagsmiddagar och mycket mer som inte vill kommas ihåg just nu.

I Söndags hade vi vår standardmiddag, då Jenny hade tysk middag i sin korridor var det bara jag och "yrvädret från Ljusdal". Vi åt en supergod middag och hade sedan lite standard slötid. Tanken var sedan att jag skulle cykla hem och ha söndagsfika med korridoren, Linda i sin tur hade eventuella planer på att träffa Mr. X.
Då de eventuella planerna på att träffa Mr. X uteblev bestämde vi oss för att köpa massa onyttiga saker och kolla på Wallander istället för korridorsfika resp. Mr X. Vi handlade på ICA och Coop för runt 160 kr och det blev fruktsmoothies, läsk och godis för ett helt regemente.

Tillbaka i Lindas korre kollade vi på Wallander - Bröderna och tryckte i oss allt det goda, den roliga detaljen var att Linda inte ätit godis på 1 år, 1 månad och 17 dagar.


Fruktsmoothies.


Godismonster.

Tackar Linda för en trevlig kväll, med bra film och roligt sällskap.

Detta blev ett väldigt långt inlägg men det kan sammanfattas med att jag är väldigt glad över att funnit en vän som Linda för sådana växer inte på träd !!



*Bandyland - Området som bildas av triangeln Ljusdal, Edsbyn och Bollnäs. Ibland brukar jag också ta mig friheten att räkna Sandviken till detta trots att det ligger en 15 mil söderut !!

Kommentarer
Postat av: AndreasAnton

Vilka frukter har du i Smoothien??

2008-02-20 @ 23:53:44
URL: http://andreasanton.blogg.se
Postat av: Emil

AndreasAnton är ytterligare ett praktexempel på folk som går in på de som senast uppdaterat för att ragga folk till sin egen blogg, pinsamt.

2008-02-20 @ 23:56:53
URL: http://emilmarklund.blogg.se
Postat av: Linda

Nu blev jag jätteglad vännen! Tack! Jag hade helt glömt bort att du kallade mig Frida :) Jag är också oerhört glad över att ha dig som vän, en bättre får man helt klart leta efter! Kram!

2008-02-21 @ 00:05:44
URL: http://liindaolsson.blogg.se
Postat av: uffe

du kunde gott nämnt söderhamn då även denna mindre framgångsrika bandyort ligger i Hälsingland.

2008-02-21 @ 15:00:42
Postat av: sofia

Med tanke på att jag kommer från Sandviken kan jag med viss erfarenhet säga att du BÖR räkna med Sandviken..Vi är ju ändå rätt duktiga och 15 mil är väl ingenting med norrländska mått? =)

2008-02-21 @ 20:13:59
URL: http://sofiasoderblom.blogg.se
Postat av: Emil

Inte oväntat att Uffe skulle kommentera då det handlade om bandy =) Jag inkluderar inte Söderhamn då det är en lite för stor ort !! Klart Sandviken får vara med Sofia =)

2008-02-21 @ 22:18:57
URL: http://emilmarklund.blogg.se
Postat av: Carro

Där ser man, kom ni fram till något bra? ha en bra helg du med! Kram

2008-02-21 @ 23:30:26
Postat av: Lisa

Tack Emil. Som tur är börjar jag se ljuset i tunneln nu ;) Kram

2008-02-22 @ 13:19:46
URL: http://flupp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0