Min dag, på ett psykiskt plan.

När jag vaknar känns inget bra, förstår aldrig varför jag måste lämna sängen och hittar på små tjuvknep för att få stanna längre i sängen. Har nu på senaste börjat lyssna på Mix Megapols morgonshow så att någon mer än mig själv ska tycka synd om mig.

När jag väl tagit mig upp är det en dusch följt av frukost, nu mår jag lite bättre psykiskt och börjar förstå att det kanske finns några anledningar till att leva livet. Min frukost är en cermoni i sig, äter inte särskilt mycket men har massa olika produkter (mjölk, bröd, sylt, havregryn, smör, skinka, hårdbröd, saltgurka och ev. något mer pålägg). Börjar oftast kl 10 (Ja, Per jag vet att det är mycket mer synd om dig), på förmiddagsföreläsningen har jag lite kort stubin och känner mig rastlös. Har väldigt svårt för sidospår vilket min geografiklass är bra på, idag pratade vår föreläsare om Tjeckien i 30 minuter bara för att hans fru kom därifrån - ämnet var "Nationer och Nationalism". Kan iof lova att det inte bara var jag som blev less.

Under lunchen mår jag oftast väldigt bra, många i klassen är roliga och det brukar bli mycket skratt. På eftermiddagsföreläsningen mår jag bra och tycker allt är bra mycket mer intressant än på förmiddagen! När vi sedan slutar vill jag oftast ha middag, efter middagen blir jag trött. När jag sedan vaknar efter en powernap är jag allmänt stressad för att jag gjort alldeles för lite under dagen. Lugnet brukar infinna sig någon gång vid kl 23 och då är det dags att gå isäng.

Denna dag har varit precis som dagen ovan, känner mig 100 % produktiv just nu. Allt känns lätt som en plätt! Vet dock att när jag går isäng och vaknar upp igen kommer det att vara på samma sätt igen. Jag är kort sagt en kvällsmänniska och INTE en morgonmänniska.

Vad är du ?

Kommentarer
Postat av: Tomp

Måste erkänna att jag nog föredrar nätter/sena kvällar.

2008-03-08 @ 03:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0