"Det hårda livet" - intervju från verkligheten.

Det är inte var dag man får tillfället att intervjua följande kroppsdel - Richard Lindströms lever, i eget högt organ (?).


Richards lever - LIVER PROTOTYPE 579 - GENERATION X står för dagens intervju.

Hur känns det att vara lever till en värd vilken festar i snitt tre gånger i veckan nu under sommaren ?

- Mot alla odds känns det helt okej, jag har försökt vila upp mig under det mörka vinterhalvåret då jag vet sen tidigare vad som händer på sommaren men denna har helt klart varit hårdast någonsin så här långt, både för mig och min värd.

Vad gör att du klarar det bättre än andra levrar som hamnar på sjukan för rehabilitering ?

-
Jo min värd är väldigt lyckligt lottad, han var en av de första testpersonerna för 1985 års projekt "Liver for life". Ett projekt från Yale university där levrar hos 100 personer världen över genmanipulerades och fick sin lever uppgraderad till LIVER PROTOTYPE 579 - GENERATION X. Detta gör att jag har flera olika separata funktioner till skillnad från en vanlig lever som renar allt på samma sätt. Jag har flera olika kanaler i mig vilket gör att olika sorters alkoholhaltiga drycker renas på olika ställen, dessa är speciellt kalibrerade för att klara olika drycker ex. en för öl, en för sprit, en för vin etc. Den grå kanalen som spänner på utsidan av mig (se bild) där är expresskanalen, i den renas alkohol vid allt för snabbt intag. Expresskanalen får jag ofta använda flitigt när min värd umgås med sitt grabbgäng. Ej nedbrytbara ämnen vilka i vanliga fall bryter ned folks levrar samlas i den gröna säcken sk "victory bag" vilken innehåller aktiva tungmetaller som bryter ned allt.

Det låter ju som att du är den ultimata levern, varför har inte alla utrustat med en kopia av dig ?

-
Den första faktorn är ju att det är väldigt dyrt, pengarna förvaltas bättre genom att exempelvis stoppa AIDS-katastrofen än att lindra I-landsproblemet alkolism. Utöver detta har också några bieffektter upptäckts, värdpersonerna tenderar att bli VÄLDIGT dåliga förlorare samt visa tendens på sommaralkoholism då deras lever tål allt. Utöver detta utrustas också värdpersonen med en stabil hårväxt i ansiktet oavsett om man är kvinna eller man. Ett problem är också att värdpersoner vilka är utrustade med LIVER PROTOTYPE 579 - GENERATION X dvs jag, inte förstår att riskerna för att skada andra organ i kroppen fortfarande är lika stor. Njursvikt och magsår är vanliga åkommor.

Då hade jag inga fler frågor, får ta och önska dig lycka till i framtiden! Vad står näst på programmet ?


- Jadu, jag antar att min värdperson tänkt besöka stadsfesten under 4 dagar så under inledningen av denna vecka samlar jag på mig vitaminer och annat bränsle för att kunna klara av nedbrytningen av all intagen dryck. Richard och jag har ett samarbete, när jag gör mitt jobb brukar jag belönas med coca-cola och pizza dagen efter. Tyvärr är samarbetet mellan Richard och vissa delar av det centrala nervsystemet exempelvis hjärnan inte lika bra dagen efter. Detta resulterar i att han ofta får huvudvärk, men om du frågar han om han haft ont i levern dagen efter någon gång kan jag garantera att svaret blir nej.

Tack för att du tog dig tid !!

-
Tack själv !!

Kommentarer
Postat av: Richard

Haha vad ska man säga!

Kul att han höra vad han tycker iallafall=)

2008-06-24 @ 11:43:02
URL: http://www.ske08.blogspot.com
Postat av: Carro

Tja! Vi har planer på att fara lördagen iaf. Vet du någon kul förfest någonstans kanske? Kör du både fredag och lördag eller? :) Kram

2008-06-24 @ 18:15:57
URL: http://thisiscarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0