23/10 och 23 år.

Firar min första dag som 23 åring med att ta dagen som den kommer. Jag och en av mina vardagsidoler - Josef skulle egentligen sitta och skriva instuderingsfrågor till vår hemtenta i "kristendomens rötter" (hemskheter) men den av oss två som tagit sin lärarexamen skulle ut och vikariera så det blir inget av det. Det verkar vara en fin höstdag idag men jag känner mig peppad på att vara inne för att fixa och dona på mina 21 kvadrat.

Måste kanske skriva några ord om gårdagen också, det stora I-landsproblemen var att utröna vem som skickade vilket "grattis-sms" men efter lite detektivarbete och 20-talet sökningar på hitta.se var det problemet löst. Jag vill verkligen ha tillbaka min telefon, syrrans gamla är väl okej men har sämst batteritid och är seg att skriva sms på. Dagen igår spenderades på universitet med föreläsning och IKSU på vägen hem. Kl 19 var det dags för fika och en hög med folk dök upp, skriver dem för skojs skull då många har bloggar - först ramlade Ida, Jenny och Linda in med en halvhjärtad grattissång (Ida var mer helhjärtad än de andra =P). En stund därefter kom Susanna och Karin.

Per kom i villfarelsen att det fortfarande är sommar - ingen jacka, kan också bero på att han bor två hus bort. I samma veva kom Gustav, grannen på samma våning. Sist in på kalaset var Lisa och Erik, när de väl var på plats kunde vi frossa lite i fikat som min käre mor donerat (inget jag sticker under stolen med =P). Anders dök upp efter en stund, men han hann få lite fika också. När folk började droppa av och vi bara var 6 pers. kvar drog vi fram en av presenterna (signerad L+E och Karrud+Maggan som grattade från Ske) för att provspela. Spelet medförde en hel del skratt och det roliga var att Ida (som bara känner mig i sällskapet) vann. TIlläggas bör att det var en fördel att känna varandra, om Ida är lättläst eller ett taktiskt geni får ni tolka själva (jag tror på det första !!) =P.

Har skrivit all text men kom på att det var väldigt längesedan jag laddade upp några egna bilder så nu ska jag ta tag i det och fixa upp de två från "kalaset".



Karin, Susanna, Lisa, Erik och Per.



Gustav, Ida, Linda och Jenny.

Idag har jag energi, den sortens energi som man skulle kunna bestiga berg med, vet inte riktigt vad jag ska ta ut den över men jag kanske rapporterar sen ikväll. Om kvällen tror jag att det för första gången i år blir att följa AIKs match mot Rögle här vid datorn, det är lite mysigt tycker jag. Hoppas det går lika bra som senast.

Nu har jag skrivit och länkat väldigt mycket !! För er som undrar så kan jag rapportera att det känns väldigt bra att vara 23 år men att det kan få stanna nu också. Har inget behov av att bli äldre även om värmländskan påstår att det peakar vid 25 (bara för att hon är det just nu).

Trivs med livet och tror att det här kan bli riktigt bra.

Nu är det frukostdags, skalmanklockan i magen ringde just.


Kommentarer
Postat av: Ida L

Anledningen till att jag vann beror på 1. jag är ett socialt geni 2. Taktisk 3. En massa tur!

2008-10-25 @ 14:05:47
URL: http://idalandfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0