Aldrig kliar det så mycket i bloggnerven

som när det är dags att skriva hemtenta! Har just fått ut den senaste i systematisk teologi som jag ska skriva något kreativt kring, känner mig inte motiverad men efter denna är det bara två tentor och en uppsats kvar denna termin =) Fram till sommaren får jag skratta åt sånt som detta:

Tentamen examineras med U, G och VG. För U krävs ingenting, för G krävs att du redovisar och refererar vad litteraturen säger direkt eller indirekt kring det ämne du valt och för VG krävs att du dessutom självständigt och initierat analyserar och utvärderar de olika teologiska åsikter som litteraturen för fram.

Jag önskar att kriterierna var desamma för G som för U, tyvärr skulle hela skolsystemet falla litegrann men drömma går ju alltid. Det roliga i det hela är ändå att läraren på kursen skriver in att det inte krävs något för att bli underkänd = BIG SURPRISE! Nu ska jag kötta tills klockan 22 är tanken, 6000-14000 tecken ska plitas ned och det jobbiga är att det måste vara kvalité på skiten. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0