2016.

I slutet av lumpartiden i Boden under de första månaderna av 2006 lät jag alla lumpenpolare fylla i ett formulär där de fick berätta om vart de kom ifrån, sitt bästa lumpenminne och en hel del annat. En av punkterna var "Det här gör jag om 10 år", en dag som denna kommer jag ihåg mitt svar extra tydligt - Jag har avslutat och klarat min utbildning till gymnasielärare, fått jobb och slagit mig ned. Lever ett Svenssonliv som jag uppskattar med villa och barn. (Inte ordagrant men ungefär).

Idag skulle jag kunna spola fram tiden till 2016. Slippa studentlivet med plugg och känslan att alltid ha något över en; något man måste göra. Istället ha barn som förgyller dagen och ett arbete att trivas med, men detta är ju bara hur jag känner just idag när jag sitter med en rapport som ska vara klar på måndag. Känslan kanske går över och ett byte skulle ju resultera i sju förlorade år, något jag inte heller vill.

Kommentarer
Postat av: Jonathan

vad skrev jag !??

2009-10-31 @ 14:13:59
URL: http://jontee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0