Andra sidan Atlanten 2010/11, vem är på?

Ett av mina tidigare inlägg hette ju "En bild säger mer än 1000 ord.", i detta fall säger 9 bilder mer än 900 ord. Jag vill och ska ut på en långresa nästa år och bilderna här några av massor med platser som jag vill se!

Den sista bilden är en lama från Peru, men nu till den lilla tävlingen. Vart är de andra 8 korten knäppta? Jag vill ha namn på motivet samt land eller där det är möjligt stad. Vinnaren är den som först kommenterar rätt svar ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Laman fick vara med för att den ser sjukt ensam ut på kortet!

 


Kommentarer
Postat av: Jenny Wiberg



1.Machu Picchu.inkastaden- peru

2.Iguassu Falls- ligger på gränsen mellan Brasilien och Argentina

3.Jesusstatyn- Rio - Brasilien

4.Teotihuacan- mexico

5.Miami beach - Usa, världsdel: Nordamerika

6.Golden gate bron - san fransco

7.Grand canyon- nordvästra Arizona, USA

8.Las vegas- Nevada i sydvästra USA

9.Lama- peru



Godnatt :D



2009-10-14 @ 01:28:49
URL: http://urdinaskor.blogg.se/
Postat av: Emil

Kul med en gissning!Frågan är bara om allt är rätt?! =) Nu har ju ni andra som läser en chans att ändra och tycka till innan rätt svar publiceras ;)

2009-10-14 @ 09:15:54
Postat av: DB

Jag hade ju en lång fin utläggning om varför mina svar borde vara de rätta, men då vägrade demonbloggen producera de svaren så nu kommer den snabba listan så kanske jag kompletterar med mitt detektivarbete senare :P



1.Machu Picchu,inka, peru

2.Iguassu Falls, gränsen argentina/brasilien

3.Christ the Redeemer,Rio de Janeiro, Brasilien

4.Teotihuacan, Mexico

5.Copacabana, Rio de Janeiro, Brasilien

6.Golden Gate, San Francisco

7.Grand Canyon, Arizona, USA

8.Paris Hotel, Las Vegas, Nevada, USA

9.Ensamen stackars lama, Anderna exakt vilket av länderna där får du dock inte :P

2009-10-14 @ 09:43:20
Postat av: Sussie

Haha, BiffSussie. Förmodligen inte!

Ja, jag såg faktiskt denna tävling tidigt imorse innan jag skulle iväg och träna och innan någon hunnit kommentera och jag ville verkligen vara först med att kommentera men jag hann helt enkelt inte! Kollade iaf upp de resterande bilderna nu under eftermiddagen (utan att läsa "facit" här). Sånt här gillas =)

Kramar

2009-10-14 @ 16:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0