StressarN! (Mitt liv fram till sommaren).

Erik gav mig tidigare ikväll detta smeknamn över msn och jag kan inte annat än hålla med! Tänkte göra en "to-do-list" fram till sommaren så jag har något att förhålla mig till samt bocka av saker efter som de blir klara =) Datumet efter står för sista datum när det måste vara klart P=Praktiken på Sörböle, GE=Distanskursen i geografi, SP=Spanskakursen, PP=Powerpointpresentation.
Vecka 17
P = Powerpoint om "lufthavet", vindar och atmosfär till åk 7 27/4
P =Introduktionslektion till länder och styrelseskick Powerpoint (PP) i åk 9 27/4

GE = Redovisning om klimat+klimatförändringar 28/4
GE = 3 h tenta på "Det föränderliga jordklotet" 7,5 hp 29/4
P = Styrelseskicket i USA PP åk9 30/4
Helgen = Linn kommer till Skellefteå för en weekend på hotell (mys!), lugn valborgs med grillning följt av Carros 25-års fest (andningsrum från allt annat!)

Vecka 18
P = Kort PP om "solen" m.m. åk 7 3/5
P = Styrelseskicket i Ryssland PP åk 9 4/5
(SP = Föreläsning i Umeå som jag redan på förhand kommer att missa!)
P = Kort PP om vattnet och dess kretslopp åk 7 6/5
P = Styrelseskicket i Kina PP åk 9 7/5
P = Utforma läxförhör på "lufthavet"
GE = Seminarium 1 7/5
P = Vara klar med enkäter till 7A+B inför rapporten 7/5 (typ)
Helgen = Korrefest i Umeå (välkomna!) och en lugn helg därefter!

Vecka 19
P = VFU-besök av examinator, förbereda intro till klimatzoner åk 7 10/5
P = Styrelseskicket i Indien PP åk 9 11/5
SP = Berätta om vetenskaplig artikel, läsa en text+uppg (läxa) 12/5
Långhelgen = Jobb på byggen under 13/5-16/5

Vecka 20
P = Utforma repetetionsövningar m.m till åk 9 inför prov 17/5
GE = Seminarium 2 18/5
P = Göra ett prov på styrelseskick till åk 9 21/5
Helgen = Jobb på byggen

Vecka 21
P = Rätta åk 9 provet+utvärdera mig själv 24/5-28/5
GE = Seminarium 3 25/5
GE = Dugga på kulturgeografiska begrepp 26/5
SP = Spanska med uppgift i Umeå 26/5
P = Klar med den 7-9 sidor långa rapporten, in till opponent: 27/5
Helgen = Brännbollsyran i Umeå + Nordic Rock med Skid Row =)

Vecka 22
P = Avslutande sem. på praktikkursen 31/5
GE = Seminarium 4 1/6
SP = Salstenta skriftlig kommunikation 2/6 (EPIC FAIL)
GE = Hemtentamen 4/6

Till detta ska 10 lektionstimmar i snitt i veckan läggas, internetbaserade föreläsningar och litteratur som ska läsas. Dessa prioriteras i den ordningen de skrevs också.

5,5 veckor kvar till sommarlov! Eller ja, jag ska ju jobba på byggen hela sommaren men jämfört med detta så är det lov. Där gör man sina timmar, råkar på sin höjd ut för en sur kund men när man väl är hemma så är det inget som hänger över en som måste göras. Jag vet också att allt detta är självvalt och det är ingeting jag gör för att visa hur fullt upp jag har utan det är ett sätt för mig att strukturera det, få det hela på pränt och börja beta av det en sak efter en annan. Sen om någon vill hitta på något kan ni ju kolla och ser ni att det är tenta eller seminarium dagen efter så minskar ju chanserna lite =P

Vill också passa på att be alla vänner som tycker att jag inte hör av mig om ursäkt, känner mig lite otillräcklig när jag för en gångs skull är i Skellefteå men inte har tid att umgås med de jag känner här. Tur att det kommer en sommar också, då ska jag ta mig tid! Till sommaren är jag också klar med allt vad dubbelläsning heter och jag säger som jag sa efter lumpen, det har varit värt det MEN ALDRIG MER!!


Kommentarer
Postat av: Sussie

Jag vet precis hur du känner (och då läser jag inte ens dubbelt) och jag satt just och tänkte på om jag skulle ta och skriva upp en likadan lista över allt som ska göras, men vette tusiken om jag inte bara blir ännu mer stressad och panikslagen då, när jag dessutom får SE allt jag har kvar att göra på så lite tid.



Nä, sommar'n får gärna komma nu!

Kraam

2010-04-28 @ 20:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0