20100117.

Borde egentligen bilddagboka så att det projektet är ur världen men kände för att skriva av mig lite här istället. Imorgon startar en ny termin, den sjätte i ordningen och denna helg har varit helgen som signalerar halvvägs igenom utbildningen. Första halvan har varit riktigt bra, många intressanta lärdomar har inkasserats, både inom den akademiska sfären och i det övriga (även kallat livet). Har under dessa två år lärt mig att lyssna i större utsträckning och inte bara att lyssna till andra utan även (tror jag) lärt mig att lyssna till det jag vill.

Har också många iakttagelser och lärdomar från denna tid som är lite väl privata för denna blogg, erfarenheter jag tror alla måste uppleva själva för att kunna dra nytta av dem senare i livet. En av dessa erfarenheter som inte är hemliga för den stora massan är från i fredags då min cykel blev stulen utanför NH =P. Vet inte riktigt vad jag ville säga med detta inlägg men jag lyfter i alla fall på hatten för att alla i min närhet mår bra och att det finns många stjärnor där ute som förgyller min vardag.

"Livet bör levas med och genom andra människor men inte med och genom andra människors drömmar", skrev det först utan citattecken men det kanske blir ett etablerat citat så småningom - ELLLER SÅ INTE! Nu är jag hungrig.

Kommentarer
Postat av: Jim

vaa få sin cykel stulen i en studentstad? vilken outrage!

2010-01-17 @ 16:52:12
URL: http://tzanek.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hahahah! Mm, Emil. Jag ska betala 100kr för att titta på dig i två timmar. Du är awesome, men nja, tror inte det va! ;)

2010-01-18 @ 17:00:20
URL: http://flupp.blogg.se/
Postat av: Gustav

"Det är lättare att tjäna ihop en miljon dollar än att skapa ett bevingat uttryck" - Dale Carnegie

2010-01-18 @ 17:26:23
Postat av: Per

Jag tittar på Robinson och slås med full kraft av insikten att DU Emil om 20 år kommer vara Hans Berttschnider (med reservation för stavningen) + social kompetens. Vem ska kunna stoppa dig då?



Du är som gjord för att vinna en tävling som Robinson. Kan du inte söka och ge mig rätt för en gångs skull?

2010-01-23 @ 11:41:13
Postat av: Per

Ni till och med bloggar på samma sätt. Det är här 10-talets största insikt.

2010-01-23 @ 11:42:10
Postat av: Jim

hörrö du får ta å börja rycka upp bloggandet, värsta snoozefesten här ju.

2010-01-23 @ 15:42:02
URL: http://tzanek.blogg.se/
Postat av: Moa

Klockan kommer faktiskt från Jysk! :)

2010-01-24 @ 11:30:00
URL: http://moawestermark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0