Tur?

Gjorde ett IQ-test som jag hittade på en av bloggarna jag följer. Tror bestämt att detta test var förenklat för att fler ska göra Mensas riktiga test! För mitt resultat kändes lite för bra för att vara sant:

Resultat

Din IQ beräknas vara

126, eller mer


Grattis! Det här är det högsta resultat som går att uppnå på provtestet.

Endast 4% av befolkningen har en IQ på 126 eller mer.

För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.

Du har goda chanser att kvalificera dig för medlemskap i Mensa. Anmäl dig gärna till vårt antagningstest så får du veta säkert!

(Jag känner dock inget behov av att söka till Mensa och framstå som Hans Brettschneider gör i Robinson.)


Kommentarer
Postat av: Jim

skicka länken emil jag vill å vara lika smart som duuu :P

2010-01-29 @ 22:32:55
URL: http://tzanek.blogg.se/
Postat av: Sussie

TACK TACK TACK !!

2010-02-02 @ 20:30:47
Postat av: Per

Hej Emil!



Jag har suttit på min kammare och behandlat livets ytterligheter. Jag har sökt svar och analyserat beståndsdelar. Jag har vridit och jag har vänt. Jag har lyssnat och jag har talat och jag har funnit vad jag sökt:



Om jorden drabbades av en förfärlig pest. En smitta så hemsk att den raderade ut allt mänskligt liv förutom ditt, mitt och Paolo Robertos. Då skulle jag ligga mycket illa till om vi blev tvugna att duellera till döds i robinsontävlingar, med Paolo som dommare.



Du är så multikompetent. Det kan du skriva i ditt CV. Multikompetent.

2010-02-15 @ 12:21:34
Postat av: Per

Jag skulle även ligga illa till om vi blev tvugna att stava domare, tydligen.

2010-02-15 @ 12:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0