En av livets många lärdomar!

Idag vaknade jag upp ensam i morsan och farsan hus efter att ha uppvaktat Linnea och gjort en bra bowlinginsats i farsans korpenlag igår. När jag tagit mig upp hittade jag i ett hörn på mitt gamla rum en flyttkartong med grejer som aldrig följt med till Umeå. Guldklimpen bland dessa var den bok jag skapade i slutet av värnplikten. I denna bok finns foton på ca 200 st av de som låg inne samtidigt som mig dessutom har varje person fyllt i lite info om sig själv och minnen från lumpen.

Det var nostalgiskt att läsa och jag tänkte vilken tid jag måste ha lagt ned på det hela då säkert 95 % av alla på bild hade lämnat in lappen också. Då, för snart fem år sedan, kom jag ihåg att jag tyckte det var väldigt störande att några få inte hade lämnat in lappen så att boken kunde bli "komplett". Idag känner jag mig nöjd över att boken finns kvar som minne och att en väldigt stor del svarade =) Jag hoppas att jag till framtiden därmed lärt mig att allt inte behöver vara perfekt, för det mesta duger det som vår kursansvarige sa i våras "tillräckligt bra är bra nog".

Kolla förresten in min nya resedagbok på resedagboken.se, EmilMarklund heter min användare. Är ju mindre än tre veckor kvar nu!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Bra tanke Emil :)

Det ska bli kul att följa din resa.

KRAAAAM

2010-09-14 @ 17:53:52
URL: http://ahlbackcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0