Årets Sommarlåtar 2015!

Rösterna är räknade (och kontrollerade), ett år med väldigt många nomineringar och hyfsat mycket röstande! Sammanfattat skulle jag säga att en av förhandsfavoriterna höll ända in i mål - ungefär som Måns i melodifestivalen, låten som fick näst mest röster var dock aningen mer förvånande. Till skillnad från både 2014 och 2013 där de vinnande låtarna hade lika många röster (6 respektive 5), skiljer det detta år tre röster mellan 1:an och 2:an - andraplatsen var därefter 2 röster före de två treorna.
 
Här följer fördelningen av rösterna:
 
Antal röstande: 33 personer.
 
Plats 20 (0 röster) = Bidrag nummer 12, 14, 18
 
Plats 14 (1 röst) = Bidrag nummer 7, 8. 11, 16, 20 (tydligen bara jag som tycker den var grym Tobbe :P), 22
 
Plats 12 (2 röster) = Bidrag nummer 5, 10
 
Plats 9 (3 röster) = Bidrag nummer 6, 9, 15
 
Plats 5 ( 4 röster) = Bidrag nummer 1, 2, 17, 19
 
Plats 3 (5 röster) = Bidrag nummer 3 och 21
 
Och vinnarna, (precis som tidigare år måste jag köra *trumvirvel*+radbrytningar): 
 
V
 
V
 
V
 
V
 
V
 
V
 
V
 
V
 
V
 
 
Bidrag 4: ABBA - Our Last Summer
 
(7 röster - Nominerad av mig, tack till Året XXXX-festen där den var med i musiktävling)
 
 
Bidrag 13: Foo Fighters - Best Of You
 
(10 röster - Nominerad av Anders Lundmark som därmed blir den 12 personen genom åren att nominera (inledningsvis även tipsa) in en vinnande låt. Förhoppningsvis gör det att han kan leva med att jag valde denna låt för The Boss och förhoppningsvis kan även jag leva med det :P)

Kommentarer
Postat av: Anders

Det är ok Emil, du är förlåten! ;)

2015-06-03 @ 00:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0