Årets Sommarlåtar 2016!

I runt 1 veckas tid har jag gått runt och vetat vilka vinnarna i årets sommarlåtar tävlingen är. Har dock saknat tid att lägga upp detta fram till nu, men here we go! Något lågt röstdeltagande i år (20 personer), tror att ett lägre FB-användande ligger bakom och detta måste såklart tas in i beräkningen inför kommande år! De två vinnande bidragen hade båda 5 röster var, en mer än den ensamma trean.
 
Här följer en utförlig redovisning av rösternas fördelning:
 
Antal röstande: 21 personer.
 
Plats 18-22 (0 röster) = Bidrag nummer 4, 6, 9, 11, 12 
 
Plats 13-17 (1 röst) = Bidrag nummer 16, 18, 19, 21, 22
 
Plats 9-12 (2 röster) = Bidrag nummer 1, 2, 3, 8
 
Plats 4-8 (3 röster) = Bidrag nummer 5, 7, 10, 14, 20
 
Plats 3 (4 röster) = Bidrag nummer 17 (Ledsen Christian, den föll på mållinjen)
 
Och vinnarna, (precis som tidigare år måste jag köra *trumvirvel*+radbrytningar):
 
V
 
V
 
V
 
V
 
V
 
V
 
V
 
V
 
V
 
 
 
Bidrag 15: Angel - Sommaren i City
 
(5 röster, nominerad av Mikael Myhr Bäcklund som sällar sig till ett sällskap på 12 andra vilka nominerat låtar som sedermera vunnit. Det 4:e bidraget på svenska att vinna! Kuriosa - 2014, när Linn kuppade fram vinnare genom Bergströmsklanen blev detta bidrag bortvalt framför "Sommar och Sol" + "Sköna, gröna, granna sommar")  
  
 
Bidrag 13: The Band - The Weight
 
(5 röster, nominerad av mig - vet inte riktigt om jag ska tolka det som A) Jag har bra smak och väljer ut låtar folk tycker om eller B) "Det är ju synd om den där Emil som håller på med den där omröstningen år in och år ut, jag lägger en röst på den stackars kraken så kanske han blir glad". :P)
 
Tack för i år allesammans! På återseende 2017, vill ni lyssna på tidigare års vinnare är detta länken:
 
https://open.spotify.com/user/marklund1985/playlist/0evjxHlu9Q5cQeE8vj9IFo
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0